Visie/missie
- We bieden elk kindje:
- een betrouwbare en veilige omgeving door een warme, persoonlijke omgang en opvolging.
- een stimulerende ontwikkelingsomgeving en hebben daarbij aandacht voor de individuele noden.
- ruimte op een gestructureerde wijze binnen een hedendaagse pedagogische aanpak.
- We geloven:
- dat een samenwerking met de ouders kan leiden tot de meest optimale opvoeding van hun kindje en hechten hierbij groot belang aan continue en wederzijdse dialoog.
Pedagogische visie
De eerste levensjaren zijn essentieel in de ontwikkeling van een kind, dan wordt immers de basis gevormd van hun eigen unieke persoonlijkheid. Om dit mogelijk te maken is het belangrijk dat elk kind zich goed voelt in de opvang.
Met behulp van 5 bouwstenen willen we bouwen aan een plek waar elk kind zich thuis voelt.
Elke bouwsteen vormt een belangrijk aspect van onze pedagogische visie, een visie die door elke medewerker gedragen wordt en zich vertaalt in onze dagdagelijkse werking.

1. Eigen ritme en individuele noden
In het kinderdagverblijf spelen, ontdekken en leven de kinderen in groep. Binnen dit groepsgebeuren en de aangeboden structuur verliezen we het kind als individu niet uit het oog. Elk kind is anders. Elk kind heeft eigen interesses, mogelijkheden en talenten. We respecteren deze verschillen door in te spelen op de individuele noden en het eigen ritme van het kind

2. Liefde, warmte en geborgenheid
Het groeiproces van een kind is er één met vallen en opstaan. De warmte en geborgenheid van de kinderbegeleiders is onmisbaar als uitvalsbasis van dit groeiproces. De kinderbegeleiders zijn de veilige haven waar kinderen troost vinden na een val of conflict en bij wie de kinderen mogen zijn wie ze zijn.

3. Betrouwbare en veilige omgeving
Kinderen zijn geboren ontdekkers. Om hen hiertoe aan te moedigen bieden we een voorspelbare en stabiele omgeving waar elk kind zich veilig voelt en die tegelijkertijd ook rijke en gevarieerde ontplooiingskansen biedt die de interesses, mogelijkheden en talenten van elk kind aanspreekt.

4. Zelfredzaamheid
Door op een positieve manier in te spelen op de initiatieven van kinderen en hen ruimte te bieden om te experimenteren, geven we kinderen een actieve rol in hun leerproces en ontwikkeling. De stimulerende rol van de kinderbegeleiders is hierbij onmisbaar.

5. Respect
We moedigen relaties tussen kinderen aan en ondersteunen hen hierin zodat onderlinge verbondenheid tussen kinderen ontstaat en de openheid om de ander te respecteren zoals hij is. Naast respect voor elkaar, leren we kinderen respectvol omgaan met hun omgeving in zijn totaliteit.